15

slide1

16

Лист Міндоходів України від 05.12.2013 № 6344/І/99-99-19-03-02-14

 

Щодо врахування витрат на рекламні та маркетингові послуги, у тому числі мотиваційних виплат

(Витяг)

Стосовно віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат при визначенні об’єкта оподаткування з податку на прибуток надана узагальнююча податкова консультація, затверджена наказом ДПС України від 15.02.2012 р. № 123.

Крім того, слід зазначити, що одним із методів просування товарів постачальника на ринку є сплата мотиваційних виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут (дистриб’ютори)).

Такі виплати є винагородою за досягнення певних економічних показників третіми особами (дистриб’юторами) у межах своєї основної діяльності. Досягнення таких показників обґрунтовано сприяє пожвавленню збуту товарів постачальника, стимулює просування товарів у каналах дистрибуції. Такі мотиваційні виплати включаються до витрат на збут.

Мотиваційні виплати можуть включати таке: премія (бонус) за дострокову сплату дебіторської заборгованості, за виконання плану закупівель товарів постачальника, за точність закупівельних прогнозів, за дотримання певного асортименту товарів при закупівлі.

Зокрема, п. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) передбачено, що зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

Виконання договору на користь третьої особи може вимагати як особа, яка уклала договір, так і третя особа, на користь якої передбачено виконання, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із суті договору (п. 2 ст. 636 ЦКУ).

Враховуючи вищевикладене, якщо в договорі купівлі-продажу товарів між виробником (імпортером) або власником торгової марки та продавцем (дистриб’ютором або роздрібним торгівцем) передбачена виплата винагороди на користь покупців (дистриб’юторів) у вигляді надання додаткових знижок на товар (ретрознижки), то до складу витрат виробника (імпортера) або власника торгової марки, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування, включаються витрати на виплату такої винагороди на користь дистриб’юторів або роздрібних торгівців, з урахуванням обмежень, встановлених пп. 139.1.13 п. 139.1 ст. 139 Кодексу, а у дистриб’юторів або роздрібних торгівців винагорода у вигляді додаткової знижки на товар (ретрознижки) включається до складу доходу.

Для врахування витрат на рекламні та маркетингові послуги, у тому числі мотиваційні виплати, при обчисленні об’єкта оподаткування необхідне доведення безпосереднього зв’язку таких витрат з господарською діяльністю платника податків та підтвердження первинними документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II Кодексу.


Заступник Міністра А. ІГНАТОВ